marți, 6 decembrie 2011

Copilul durerii



Dar de ce-mi plangi durerea, iubite? Nu ti-am spun eu oare ca mugurii celei mai alese fericiri se deschid in mine atunci cand imi saruti fruntea? Ai uitat cum petalele mele iti cuprind tot trupul si te inchid inauntrul meu cand mi te culci pe pantece? De ce te lasi sedus de cantul lacrimile mele? Inceteaza sa le mai aduni in palmele tale si sa-ti acoperi ochii cu ele. Inceteaza sa le crezi si priveste-mi ochii cum nasc lumina cand luceferii tai caprui imi oglindesc pe retine fiinta. Cu cata dragoste ma privesti, si cat dor ma cuprinde cand ochii tai imi soptesc ca ai ucide sa ma imbratisezi si sa ma asculti surazandu-ti in soapta! Iti simt ochii umezi de fiecare data cand imi marturisesti dragostea-ti si ma intrebi in gand “De ce nu esti aici?”. Iar eu iti raspund schitand un sarut pe care nu-l poti simti decat cu ochii inchisi: “Voi fi, voi fi..”.“Dar cand?” Invata sa-mi intelegi buzele atunci cand nu spun nimic si asteapta sa isi primeasca sarutul ca cea din urma binecuvantare a vietii, apoi se lipesc pentru a naste ecoul sarutului tau. Dar buzele-ti sunt departe, atat de departe incat ecou-mi nu-l auzi. Invata sa-l simti. Priveste-mi palmele care-mi acopera obrajii atunci cand imi spui cat de frumoasa sunt, caci ma rusinez si fur culoarea macilor, iar tu te amuzi, si-mi reciti frumusetea iar si iar. Ai vrea tu oare sa ti in brate un mac in locul sufletului meu? Invata sa-mi auzi inima atunci cand ma trezesti sa-mi spui noapte buna, ea mi se plimba haotic prin piept si imi ia ore intregi sa o pun la loc, iar cand o imblanzesc se face dimineata. Daca ai fi aici sa-mi simti tremurul de fiecare daca cand telefonul suna inoportun iar eu inventez pretexte pentru a putea asculta vreme de cateva secunde surasul. Ce mult mi-ar placea ca surasu-ti sa-mi fie voce!
Iubite, ai uitat tu oare ca fiinta-mi s-a nascut inlacrimata? De ce iti lasi udati obrajii moi cand vezi lacrimile impletindu-mi-se pe tample? Eu nu sunt trista din pricina ta, eu sunt copilul durerii iar datoria-ti nu e a ma vindeca ci de a-mi iubi parintele, a mi-l smulge din-nauntru-mi si a-l indesa mai adanc cand Dumnezeu ti-o cere. Dar de ce te pitesti la picioarele mele sa-mi aduni lacrimile de pe talpi? Socoti ca sunt trista cand plang? Atunci zambeste-mi, lacrimile-ti ma dor mai tare decat moartea. Asa iti sunt, asa iti e ingerul, trist dar atat de fericit ca iti plateste fericirea. Nu din pricina ta imi cad lacrimi, crezi tu oare ca ai vre-o vina ca eu m-am nascut inlacrimata? Durerea mi-e veche, mai veche decat Pamantul si insusi Dumnezeu. Fara durerea, Dumnezeu nu ar fi putut sa se nasca. Eu nu sufar, dragul meu. Eu, cu fiecare lacrima, sunt mai aproape de Dumnezeu. Eu prin durerea-mi am invatat sa iubesc, caci fericirea nu da asemenea lectii, ea e penajul sufletelor inaripate, dar pana cand aripile ne vor creste spre a zbura imbratisati trebuie sa ne sculptam rahisul si axul din durere, aripilor nu le sunt indeajuns doar penele, ele au nevoie de ceva din care sa creasca. Iti voi servi ca jertfa pe altarul lumii. Spre deosebire de porunca pe care Dumnezeu i-a dat-o lui Moise, El nu-ti va cere sa ma omori, pentru ca ai nevoie de mine vie. Ma vei taia din cand in cand, ca trupu-mi sa scape de sangele vechi care nu-i mai e de folos. Sa nu te intristezi nici cand ma vezi sangerand. E drept, ma doare, dar cum altfel voi cunoaste extazul fericirii daca nu prin durere? Ti-am fagaduit ca vom fi fericiti, dar fericirea are mereu un pret iar eu iti voi servi drept moneda cand o vei plati. Nu te impotrivi acestui targ, avem nevoie de durerea-mi pentru a ramane imbratisati, de ce sa ne-o plangem? Haide mai bine s-o radem. Te intrebi ce ce nu te-ai nascut inlacrimat? L-am rugat eu pe Dumnezeu sa scoata durerea din fiinta ta si sa o sadeasca in mine. Accepta-mi durerea, pentru a putea fi amandoi fericiti.
Dar nu fi trist, iubite! Asa e datul. Eu sunt fericita pentru ca platesc fericirea celui mai inger dintre oameni. Iar tu, tu invata te rog sa-mi citesti fericirea-n durere, si vei descoperi ca-n mine se ascunde cea mai adanca dintre fericiri.

...celui care ii lipseste insufletirea mea (.. si celui care imi lipseste)

8 comentarii:

  1. Postul acesta al tau este foarte profund...acum ceva timp am avut ocazia sa invat ce inseamna distanta intr-o relatie(distanta la propriu)...vorbesti aici de sacrificiu, de compromis...de divinitate...poate daca nu ma insel chiar si de idea de a diviniza pe cineva sau chiar ceva(un element, un sentiment, o senzatie)...desi e tarziu, sper ca nu am inteles deloc gresit postul...oricum maine il voi reciti si daca voi intelege altceva din el...voi da alt comment. maine si in zilele ce urmeaza iti voi citi intreg blogul.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. ai scris foarte dragut, profund si enigmatic in acelas timp....si totusi sentimentul care mi l.ai lasat mie a fost mai mult de obsesie si nu iubire adevarata....nici o iubire nu poate crea atata suferinta si sa nu fie totusi stinsa....sper totusi sa ma fi inselat si sa ai parte de acel sentiment frumos,profund si foarte greu de intalnit, deoarece orice om are dreptul la acest cadou divin....sa ofere iubire si in acelas timp sa o si primeasca inapoi!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. imi place cum ai scris...postul e plin de simbolism:X

    RăspundețiȘtergere
  4. duiosie, gingasie si suferinta...

    RăspundețiȘtergere
  5. Am crezut întotdeauna că dezamăgirile din dragoste te inspiră în literatură şi materialul de mai sus e încă o dovadă în această credinţă. Parafrazând, se poate spune că dacă n-ai noroc în dragoste… vei scrie frumos despre ea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut!
    Ai un blog interesant, am inceput sa-l urmaresc. Te astept pe la mine http://filmandotherstories.blogspot.se/
    si daca ai placere sa ma urmaresti...
    :) O primavara frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  7. I really hope duration of sportswriter Gleam Barone (Gleam
    Romano), folks wrist watch in hilarity in the role of Jimmy as
    well as his wife's comments begin to help with eath other together with Ray's neurotic as dysfunctional kin includes Ray's honestly magnificent mothers and fathers so, who thrive next door... Every one leap forward emereged as the result for sagace checking which includes a patience so as to make far bread. The reasoning behind generally possess utilize them jerky, and that means a colour change from white at brown lightly, and a look and feel within center which have inter-changeable out of soft with regard to wrinkled found in it is usually make-up.

    Feel free to visit my blog post: gas oven convection advantages ()

    RăspundețiȘtergere